Indkøbsbehov over 25.000 kr. men under 100.000 kr.
Når du har et mindre indkøbsbehov på over 25.000 kr. men under 100.000 kr. for en vare- eller tjenesteydelseskategori, hvor AAU ikke har en rammeaftale, skal du på baggrund af en markedsdækning indhente tilbud fra mindst 2 og maksimum 3 leverandører, der er uafhængige af hinanden, således at der dokumenterbart er opnået det mest fordelagtige tilbud i forbindelse med indgåelsen af aftalen. Med dokumentérbart menes, at du skal skrive et kort notat om, hvad der er købt, og hvem der forinden er indhentet tilbud fra, og hvorfor den valgte leverandør er valgt.
Købet skal journaliseres i henhold til Procedure for journalisering af Indkøb, så det kan søges frem, hvis behovet opstår.
Forvaltningsretslige principper
Ovenstående bunder i, at AAU har pligt til at overholde de grundlæggende forvaltningsretlige principper, herunder forbud mod varetagelse af private hensyn, ligebehandlingsprincippet, kravet om ansvarlig økonomisk forvaltning og operationelle principper.
Indhentning af tilbud
Indkøberne på AAU kan selv (uden om Indkøbsenheden) foretage disse mindre indkøb ved indhentning af tilbud fra mindst 2 og maksimum 3 leverandører, så længe kontraktværdien ikke overstiger 100.000 kr.
Horizon 2020
Ved indkøb til projekter under Horizon 2020 med en værdi af mindre end 100.000 kr. enten som enkelt køb eller over en fireårig periode, skal der på baggrund af en markedsdækning altid indhentes tilbud fra mindst 2 og maksimum 3 leverandører, der er uafhængige af hinanden, således at der dokumentérbart er opnået det mest fordelagtige tilbud i forbindelse med indgåelsen af aftalen.
Personoplysninger
HUSK: Uanset indkøbets økonomiske volumen skal du vurdere, hvorvidt der sker behandling af personoplysninger. Du kan få hjælp til vurderingen hos Kontraktenheden, der kan kontaktes på persondata@adm.aau.dk
I