Forbrugsvarer til mikroskopi
AAU har i fællesskab med de øvrige universiteter og Fødevarestyrelsen gennemført udbud og på den baggrund indgået rammeaftale om levering af forbrugsvarer til mikroskopi. Aftalen er indgået med VWR International A/S og er gældende fra den 1. december 2022 til den 30. november 2026.
Forbrugsvarerne fremgår af et katalog, og indkøb skal dermed foretages direkte i e-handelssystemet.
Du kan læse mere om aftalen og brugen af denne i Faktaarket
Du kan desuden læse nærmere om produkterne i leverandørens informationsfolder
Spørgsmål til aftalen eller indkøb herpå kan rettes til Udbud & Indkøb.
Kromatografiudstyr
AAU har indgået to rabataftaler for indkøb af udvalgt kromatografi udstyr. Aftalerne er indgået med henholdsvis Agilent Technologies Denmark ApS og Mikrolab Aarhus A/S, og løber indtil en af parterne opsiger samarbejdet.
Det udvalgte udstyr fremgår af kataloger, og indkøb skal dermed foretages direkte i e-handelssystemet.
Såfremt der opstår ønsker om en ændring af sortimentet, kan Udbud & Indkøb kontaktes.
laboratoriehandsker
AAU har i fællesskab med de øvrige universiteter og Fødevarestyrelsen gennemført udbud og på den baggrund indgået to rammeaftaler om levering af laboratoriehandsker med henholdsvis Imtex A/S og VWR International A/S. Aftalen er gældende fra den 1. juni
2022 til den 31. maj 2025 med mulighed for yderlig 1 års forlængelse.
Laboratoriehandsker fremgår af kataloger, og indkøb heraf skal dermed foretages direkte i e-handelssystemet.
Du kan desuden læse nærmere om produkterne i VWR's informationsfolder
Spørgsmål til aftalen eller indkøb herpå kan rettes til Udbud & Indkøb.
Laboratorievægte
AAU har indgået en rabataftale på køb af udvalgte laboratorievægte med Value Group ApS, som løber indtil en af parterne opsiger samarbejdet. De udvalgte vægte fremgår af et katalog, og indkøb skal dermed foretages direkte i e-handelssystemet.
Såfremt der opstår ønsker om en ændring af sortimentet, kan Udbud & Indkøb kontaktes.
Øvrige laboratorieartikler
AAU har i fællesskab med de øvrige universiteter og Fødevarestyrelsen lavet en udbudsplan for kommende udbud af laboratorieartikler. Udbudsplanen løber indtil 2025, hvorefter alle delaftaler vil være konkurrenceudsat i et udbud. I takt med at disse udbud afvikles vil der ske opdatering af denne side.
Indtil udbuddene er afviklet er der sikret en mulighed for indkøb af laboratorieartikler i mange varianter og kvaliteter samt ved flere leverandører. Indkøbene foretages via katalog i AAU’s e-handelssystem ved følgende leverandører:
Produkt/ leverandør |
D-S Sikkerhedsudstyr | Fisher Scientific Biotech Line A/S |
Hounisen Laboratorieudstyr A/S | ICM A/S | In Vitro A/S | Microlab Aarhus A/S |
Filtre og filtertilbehør |
X | |||||
Pipetter og pipettespidser |
X | X | ||||
Prøverør og mikrorør |
X | X (punchout) | X | |||
Div. glas-, plast- og porcelænsprodukter | X | X (punchout) | ||||
Celledyrkning, plader og tilbehør |
X | X | ||||
Mikrobiologi | X | X (punchout) | ||||
Vials og tilbehør | X | X | ||||
Værnemidler og aftørring | X | X |
Øvrige plastartikler til laboratoriebrug
Aalborg Universitet, Aarhus Universitet, Syddansk Universitet, Danmarks Tekniske Universitet og Fødevarestyrelsen har indgået nye rammeaftaler om køb af øvrige plastartikler til laboratoriebrug. Rammeaftalerne er gældende fra d. 1. februar 2024 til d. 31. januar 2026.
Aftalen omfatter et A-sortiment med faste priser på specifikke produkter indenfor følgende varegrupper:
- Cuvettes (plast)
- Weighing boats and funnels (plast)
- Cylinders beakers and flaks (plast)
- Bottles (plast)
- Boxes and racks (plast)
Herudover indeholder aftalen mulighed for indkøb af leverandørernes B-sortiment inden for forudbestemte produktkategorier med en rabatsats på leverandørernes listepris for produkters i den specifikke produktkategori.
Der er følgende 3 leverandører på rammeaftalen:
- VWR International A/S
- Fischer Scientific Biotec Line ApS
- Hounisen Laboratorieudstyr A/S
Alt indkøb på rammeaftalen vil foregå via en såkaldt behovsmodel. Dette indebærer, at alt indkøb på rammeaftalen skal foregå ved direkte tildeling til den Leverandør, der billigst opfylder det funktionelle forskningsbehov.
Indkøb på aftalen
Indkøb af A-sortiment foretager du via katalog i AAUs indkøbssystem. Her kan de 3 leverandørers priser ses på varerne i ovennævnte varegrupper indenfor A-sortiment.
Indkøb af B-sortiment foretager du via Punchout i AAUs indkøbssystem.
Gebyrer
For køb under kr. 500,- , kan leverandøren pålægge et minimumsgebyr på kr. 150,-
Du kan læse mere om aftalerne i:
- Faktaark om køb af øvrige plastartikler til laboratoriebrug
-
Fact sheet on the purchase of other plastic articles for laboratory use
Kontakt Udbud og Indkøb for yderligere information/indkøb på aftalen.